2.11.2011

Hyvää kannattaa odottaa

Sain tänään pitkään odottaman paketin Ghanasta, elämäni ensimmäisen postin Afrikasta. Paketti oli ruskean sävyinen, postimerkkejä oli peräti 25. Tiesin mitä odottaa, kirjeenvaihtokaverini oli sähköpostissa kirjoittanut lähettävänsä minulle kenten ja kirjeen. Googlasin sanan "kente" ja minulle selvisi että kente on ghanalaista käsityötä. Odotin kenten olevan värikäs ja kirjava neliönmuotoinen, mutta paketista paljastui mustavalkoinen pitkulainen kaulaliinamainen kente, johon oli käytetty myös kiiltävää hopeanväristä lankaa. Sain selville että kente on arvokkainta käsityötä mitä Ghanasta löytyy. Onneksi olin kiittänyt häntä moneen otteeseen. :)
Hän on kristitty, mutta ei ole koskaan kuullut joulukalenterista. Siksipä ajattelin lähettää hänelle oikean suomalaisen kuvakalenterin. Noin kuukausi sitten lähetin hänelle perushygieniatuotteita, esimerkiksi hammasharjan, saippuaa, minihajuveden ja nenäliinoja. Minusta on mukavaa auttaa häntä. :)

2 kommenttia:

  1. Ihania juttuja olet saanut ja lähetellyt! :)
    Mistä löydät näitä ihmisiä joille kirjoittelet?

    VastaaPoista
  2. Kiitos, kiva kun tykkäät! :) Hmm, olen löytänyt kaikki netistä, sivustoilta students of the world ja pen pal-net. Yleensä oon itse laittanut kirjeenvaihtoilmoituksia ja saanut niihin sitten vastauksia.
    :)

    VastaaPoista